به طور مستقیم در اینستاگرام تبلیغ کنید

به طور مستقیم در اینستاگرام تبلیغ کنید

پس از ماه‌ها و به قول برخی سال‌ها انتظار، امکان تبلیغات در اینستاگرام برای همه فراهم شد. در حال حاضر شمار کاربران فعال اینستاگرام به ۴۰۰ میلیون نفر رسیده استهد که این تعداد، رقم ۳۱۶ میلیون نفری کاربران فعال توئیتر را پشت سر گذاشته است. این شبکه اجتماعی توانسته است با اشتراک گذاری روزانه ۸۰ میلیون عکس وکسب ۳٫۵ میلیارد لایک، به یک بستر تعامل گسترده تبدیل شود.

محیط اینستاگرام برای تبلیغ کنندگان فضای جذابی به نظر می‌رسد، ضمن این که ۵۳% کاربران اینستاگرام، نسل جوان بین ۱۸ تا ۲۹ سال هستند که ساعات زیادی را صرف این شبکه می‌کنند. این پلت فرم اشتراک‌گذاری عکس نه تنها در ایالات متحده محبوبیت دارد، بلکه ۷۵% از کابران آن ساکنان کشورهایی چون برزیل، ژاپن و اندونزی هستند.

شاید تا کنون از طریق صفحات گوناگون فارسی اینستاگرام پست مورد نظر خود را تبلیغ کرده اید، اما حالا می توانید به طور مستقیم و برای همه کاربران اینستاگرام با هزینه ای معقول تر تبلیغ کنید.

به طور مستقیم در اینستاگرام تبلیغ کنید

اگر شما هم خواهان تبلیغات در این شبکه اجتماعی هستید، بد نیست با موارد زیر آشنا شوید:

فرمت‌های مختلف آگهی‌های تبلیغاتی

۱- تبلیغات تصویری

شبیه همان اشتراک گذاری عکس است که یک عبارت «Call To Action» یا به طور اختصار «CTA» در آن لحاظ شده است. CTA شامل عبارت‌هایی مانند «کلیک کنید»، «بیشتر بخوانید…» و غیره است که مخاطب را تشویق به بازخورد می‌کند.

۲- ویدیوهای تبلیغاتی

اکنون برندهای تجاری می‌توانند تبلیغات خود را در یک فایل ویدیویی ۳۰ ثانیه‌ای ارائه دهند.

به طور مستقیم در اینستاگرام تبلیغ کنید

۳- تبلیغات با کمک ویژگی Carousel Ads

پس از موفقیت این قابلیت در فیسبوک، اینستاگرام هم این امکان را برای کاربران فراهم کرد که وقتی با چند تصویر روبرو هستند، بتوانند با سوایپ کردن تصاویر به چپ و راست آن ها را پشت سر هم و به صورت افقی ببینند. در این حالت، برندها می‌توانند با یک عبارت تبلیغاتی مناسب، یک معرفی بصری از خود ارائه دهند.

به طور مستقیم در اینستاگرام تبلیغ کنید

گل سر سبد این قابلیتها، گزینه چهارم یعنی Marquee است که بر خلاف سه گزینه قبلی رایگان نیست. کار Marquee این است که در در سریع ترین زمان ممکن، محصولات تازه‌ی شرکت و اعلان های جدید را به کاربران زیادی ارسال می کند. این گزینه، برای اعلام رویدادهای فوری و فوتی! مانند راه‌اندازی یک محصول، بسیار فوق‌العاده است.

چگونه شروع کنیم؟

اینستاگرام برای این که کاربران را به سمت آگهی‌های خود جذب کنید، پیشنهاداتی ارائه می‌دهد:

  1.  کلیک کردن روی لینک وب‌سایت:

    با درج گزینه هایی چون «بیشتر یدانید»، «حالا خرید کنید» یا «ثبت نام کنید» کاربران را به صفحه مورد نظر خود دعوت کنید.

  2. با نصب اپلیکیشن‌های تلفن همراه:

    آگهی تصویری و یا ویدیویی خود را روی یک اپلیکیشن قرار دهید و کاربران را تشویق کنید که آن برنامه را در تلفن همراه خود نصب کنند

  3. نمایش های ویدیویی:

    سعی کنید توجه کاربر را از طریق نمایش یک ویدیوی جذاب جلب کنید.

  4.  اطلاع رسانی جمعی یا Mass Awareness:

    این هم یکی از زیرمجموعه های پولی Marquee است که در یک بازه زمانی کوتاه اطلاعات مورد نظر را انتشار می دهد و در حال حاضر برای همگان در دسترس نیست.

چگونه شروع کنم؟

برای تبلیغات در اینستاگرام، اولین چیزی که احتیاج خواهید داشت، نصب برنامه “Facebook’s Power Editor” است.

نکته جالب ماجرا اینجاست که شما برای تبلیغات در اینستاگرام نیازی به داشتن حساب کاربری در اینستاگرام ندارید و حساب کاربری فیسبوک نیز کفایت می‌کند! (هر چند توصیه می شوند که در اینستاگرام هم عضو شوید)

اگر می‌خواهید فضای تبلیغاتی خود در اینستاگرام را داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید. کافی ست ۶ مرحله ساده زیر را دنبال کنید:

  1. حساب کاربری اینستاگرام خود را به صفحه فیسبوک‌تان متصل کنید. سپس به صفحه تنظیمات خود رفته و وارد تب “Instagram Ads” بشوید.
  2. بعد از که حساب کاربری خود را توسط ایمیل تایید کردید، وارد Power Editor شوید.
  3. یکی از این سه گزینه را انتخاب کنید: کلیک کردن روی لینک وب‌سایت، نصب اپلیکیشن تلفن همراه یا نمایش ویدیویی.
  4. همان عملیاتی که در فیسبوک انجام می‌دادید را اینجا نیز پیاده کنید. به این صورت که جامعه آماری مخاطبان خود را از طریق تعیین زبان و موقعیت جغرافیایی پیدا کنید.
  5. CTA مورد نظر را انتخاب کنید: حالا رزرو کنید، با ما تماس بگیرید، دانلود کنید، بیشتر بدانید، اکنون خرید کنید، ثبت نام کنید یا بیشتر مشاهده کنید.
  6. بر اساس بودجه، نوع کاربری خود را انتخاب کنید که پرمیوم باشد یا رایگان. حالا تبلیغ خود را با یک تصویر عالی ارائه دهید.

نکات طراحی برای نمایش آگهی

ابعاد تصویر:

  • توصیه می‌شود برای تصویر نسبت ابعاد ۱ به ۱ با وضوح ۱۰۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل لحاظ شود.
  • در اینجا هم مانند فیسبوک مقدار متن شما نباید بیشتر از ۲۰% حجم تصویر شود. برای این که این نسبت رعایت شود می‌توانید تصویر متن‌دار خود را، اینجا امتحان کنید.

عنوان:

  • اینستاگرام پیشنهاد می کند که تعداد حروف شما ۱۲۵ حرف و نهایتا ۳۰۰ حرف باشد.
  • از هشتگ ها برای تگ کردن آگهی خود استفاده کنید چرا که پتانسیل جذب مخاطب را برای شما افزایش می‌دهند.

ویدیو:

  • در نمایش ویدیویی به فرمت MP4 نیاز دارید.
  • در صورتی که از فایل صوتی برای تبلیغ خود استفاده می‌کنید، فرمت آن AAC و بالاتر از ۱۲۸bps باشد.

بزرگ‌ترین چالش اینستاگرام

وقتی که اینستاگرام اعلام کرد که فضای تبلیغاتی در اختیار کاربران خواهد گذاشت، برندهای زیادی اظهار رضایت کردند و بازاریابان زیادی مشتاق شنیدن این خبر خوش بودند.

درست سه سال پیش بود که فیسبوک با کلی چک و چانه! اینستاگرام را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری نمود. امروز اوضاع کاملا فرق کرده است. eMarketer درآمد اینستاگرام را از تبلیغات در سال ۲۰۱۵، ۵۹۵ میلیون دلار برآورد کرده است که این مقدار در سال ۲۰۱۶ به ۱٫۴ میلیارد دلار خواهد رسید.

سوال اصلی اینجاست که با توجه به این که فرصتهای زیادی در این عرصه وجود دارد، بازاریابان چگونه از این فرصت جدید استفاده خواهند کرد و چه مقدار بودجه به آن اختصاص خواهند داد؟

منبع : پارسیش

مطالب مرتبط

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/bloghe/domains/blog.hesabit.com/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405
دیدگاه بگذارید