۵ روش برای سریع تر کردن پرداخت های مشتریان

۵ روش برای سریع تر کردن پرداخت های مشتریان

همواره مجاب کردن مشتریان به پرداخت به موقع یکی از بزرگترین چالش های کسب و کار است و هنگامی که این مشکل در مدت خیلی طولانی ادامه یابد، نهایتا می تواند به تعطیلی کسب و کار شما منجر شود.

پنج نکته ی برتر برای سریع تر کردن پرداخت های مشتریان عبارتند از:

۱. ارسال فاکتورها در اسرع وقت

به شدت معمول است که صاحبان کسب و کارها کار خود را برای مشتری تمام می کنند و از ارائه صورتحساب غفلت می کنند. و حقیقت این است که مشتریان تا زمانی که فاکتورشان را دریافت نکرده اند، هیچ تعهدی ندارند.

۲. تک تک هزینه ها را توضیح دهید

برای مشتری خود فاکتوری را ارسال نکنید که بر روی آن تنها یک مبلغ کل درج شده است. همه چیزهایی را که مشتری خریده است یا همه خدماتی را که ارائه داده اید جزء به جزء بنویسید، و هر گونه تخفیفی را که ارائه داده اید درج کنید. به عنوان مثال یک مشاور از موسسات غیر انتفاعی کمتر از موسسات انتفاعی پول می گیرد. زمانی که او فاکتوری را برای یک موسسه غیر انتفاعی ارسال می کند، ذکر می کند که با نرخ موسسات انتفاعی، چقدر پول می گرفته است. زمانی که مشتریان چک را امضا می کنند، با هیجان زدگی امضا می کنند، دقیقا می دانند که چرا آن چک را امضا می کنند، و می دانند که چقدر ارزش دریافت کرده اند.

۳. موعدهای پرداخت را کاملا واضح ذکر کنید

اجازه ندهید هیچ فرصتی برای سردرگمی وجود داشته باشد. شما باید به مشتری خود بگویید که برای پرداخت پول به شما چقدر زمان دارد. همچنین، خط مشی خود را هم بر روی فاکتور تکرار کنید. خط مشی باید بروی صورتحساب وجود داشته باشد تا هیچ ابهامی در خصوص زمانی که صورت حساب باید پرداخت گردد، بوجود نیاید.

۴. فاکتورهای بیشتر با مبالغ کمتر

حتما شما می خواهید از آزردن مشتری تان با یک صورت حساب عظیم خودداری کنید. مشتری به احتمال زیاد در مورد صورت حسابی که به شدت بزرگ است تردید می کند پس برای مشتری پرداخت پول به خودتان را آسان تر کنید. با دریافت پول در مقادیر تدریجی کوچک و مکرر، از کسب و کار خود در برابر از دست رفتن مقدار زیادی پول محافظت می کنید.

۵. ارتباط شخصی ایجاد کنید

ما زمان زیادی را صرف بازاریابی می کنیم، اما مطلقا هیچ زمانی را صرف آشنا شدن با فردی که قرار است پول را پرداخت کند نمی کنیم. ارسال یک دست نویس تشکر به صورت نسبتا منظم حس خوبی را به مشتری شما خواهد داد و هنگامی که فاکتور شما به دست آنها می رسد، شما صرفا یک فروشنده دیگر نیستید.

مطالب مرتبط

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/bloghe/domains/blog.hesabit.com/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405
دیدگاه بگذارید