۱۰ کشور برتر در تجارت الکترونیکی چه وضعیتی دارند؟

۱۰ کشور برتر در تجارت الکترونیکی چه وضعیتی دارند؟

تجارت الکترونیکی پیوسته در حال تغییر است. روز به روز پارامترهای جدیدی برای موفقیت کسب‌و‌کارهای این حوزه مطرح می‌شود. تا دیروز تمرکز اصلی روی طراحی یک وب‌سایت کاربرپسند بود؛ حالا صحبت از تجارت الکترونیکی با موبایل، تجارت از طریق شبکه‌های اجتماعی یا حتی ارسال کالا با پهپاد به میان آمده. در اینفوگرافی زیر می‌خواهیم ببینیم که کشورهای موفق در زمینه‌ی تجارت الکترونیکی چه وضعیتی دارند. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

۱۰ کشور برتر در تجارت الکترونیکی چه وضعیتی دارند؟

از چین شروع می‌کنیم. این کشور بزرگ‌ترین بازار تجارت الکترونیکی دنیا را در دست دارد. جمعیت میلیاردی این کشور و ۶۰۰ میلیون کاربر اینترنت آن به این موضوع کمک زیادی کرده. بازاریابی از طریق ایمیل در این کشور بسیار پرسود است. در یک نظرسنجی ۷۵٪ چینی‌ها گفته‌اند که پس از دریافت یک ایمیل تبلیغاتی یا تخفیف، نسبت به خرید اقدام می‌کنند.

با این‌که آمریکا دومین بازار پرسود تجارت الکترونیکی دنیا را دارد، اما فقط ۲۸٪ از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط این کشور به‌سراغ فروش آنلاین رفته‌اند. آمار جالب دیگری هم در مورد جامعه‌ی آمریکایی وجود دارد: حدود ۹۹ میلیون آمریکایی خرید با تلفن هوشمند را تجربه کرده‌اند.

انگلیسی‌ها هنگام خریدهای آنلاین خود بیش از هرچیزی از کارت‌های اعتباری و بانکی استفاده می‌کنند. آن‌ها علاقه‌ی زیادی به شیوه‌ی «پرداخت در محل» ندارند.

در ژاپن پس از چک کردن ایمیل، خرید اینترنتی دومین فعالیت آنلاین محبوب این کشور است. در آلمان خریدوفروش اینترنتی محصولات مد و لباس بسیار پررونق است. در ضمن آلمانی‌ها خیلی راحت اجناس خریداری‌شده‌ی خود را پس می‌دهند. این موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید ۵۰٪ سفارشات اینترنتی آلمانی‌ها پس داده می‌شوند!

تعداد کاربران آنلاین در کشور فرانسه از کشورهایی مثل انگلستان، آمریکا، آلمان و چین کمتر است. میزان تراکنش خرید فرانسوی‌ها هم در مقایسه با این کشورها کمتر است.

به‌طور میانگین هر فرد ساکن کره‌ی جنوبی، ۵ کارت اعتباری دارد. این رقم در آمریکا دو عدد است. بیشتر خرید آنلاین کره‌ای‌ها با کارت‌های اعتباری انجام می‌شود. تعجب نکنید اگر دیدید که کره‌ای‌ها خیلی بدهکارند! در حالی‌که آلمانی‌ها صبح اول وقت خرید آنلاین انجام می‌‎دهند و انگلیسی‌ها به خرید عصرانه علاقه دارند، مردم کره‌ی جنوبی نصف شب خرید می‌کنند.

بیشتر کانادایی‌ها از سایت‌های غیرکانادایی خرید می‌کنند. فروشگاه‌های اینترنتی آمریکایی، اروپایی و آسیایی مقصد اصلی کاربران کانادایی است. در روسیه بیشترین خرید آنلاین به محصولات الکترونیکی اختصاص دارد. ظاهرا روس‌ها به سیستم پرداخت آنلاین کشورشان اعتماد زیادی ندارند و ترجیح می‌دهند از شیوه‌ی پرداخت در محل استفاده کنند. در کشور بزریل فروش اینترنتی پوشاک از بقیه‌ی محصولات رونق بیشتری دارد.

منبع : digikalamag

مطالب مرتبط

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/bloghe/domains/blog.hesabit.com/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405
دیدگاه بگذارید