۵ شیوه برای پذیرا شدن نظرات و جذب مشتری های بیشتر

۵ شیوه برای پذیرا شدن نظرات و جذب مشتری های بیشتر

با وجود درصد بالای مشتریانی که این روزها پیش از خرید به مطالعه ی نقد ها و بررسی های آنلاین می پردازند، کسب و کار ها برای اعتمادسازی و مدیریت برند خود بیش از هر زمان دیگر به بررسی های آنلاین نیاز دارند. اما در عین حالی که کسب و کار ها کم کم به اهمیت این مسئله پی می برند، اغلب آنها هنوز از آن استفاده ی درستی نمی کنند و با نادیده گرفتن فرصت های در دسترس، پول زیادی برای خدمات غیر ضروری هزینه می کنند.

۵ نمونه از بهترین توصیه های موجود برای جذب مشتریان جدید با استفاده از نقد ها و نظرسنجی های آنلاین را می توانید در ادامه از نظر بگذرانید.

۱- برای محصولات خود بخش نظرات فعال و جامعی ایجاد کنید

امروزه اولین کاری که مصرف کنندگان در مواجهه با یک کسب و کار جدید انجام می دهند این است که نام برند آن را همراه با کلماتی مثل «بررسی» یا «نقد» در گوگل جستجو می کنند. نتایج اولیه ی چنین جستجویی می توانند دید مصرف کنندگان تازه نسبت به کسب و کار شما را رقم بزنند. به همین دلیل است که باید به دنبال رساندن صفحه ی با کیفیت بررسی ها و نظرات خود به جمع صدرجدولی های نتایج جستجو باشید.

صفحه ی بررسی های شما باید هر تعداد نظر که امکانش وجود دارد را در خود داشته باشد. هرچه تعداد نظرات و بررسی های شما بیشتر باشد، امتیازهایی که دریافت می کنید نیز بیشتر خواهند بود. بررسی های بیشتر از طرف دیگر می توانند از شما در برابر نظرات منفی محافظت کنند؛ به یاد داشته باشید که همه ی کسب و کار ها بالاخره با چنین نظراتی مواجه خواهند شد. به طور کلی، کسب و کارهایی که نظرات بیشتری در موردشان نوشته شده اعتماد و در نتیجه مشتری های بیشتری جلب می کنند.

علاوه بر نقد و بررسی، برای بازگو کردن داستان منحصر به فرد کسب و کار خود، تمام تلاشتان را به کار بگیرید. توصیفی دقیق و همراه با جزئیات از کسب و کار، عکس و ویدیو های مختلف می توانند در این مسیر بسیار راهگشا باشند. در صورت امکان مخاطبان خود را به ثبت نظر خود تشویق کنید تا در نهایت تعداد مشتریان راغب را به حداکثر برسانید.

با وجود پلتفرم های مختلفی که به ارائه ی این خدمات می پردازند، سعی کنید انتخاب محتاطانه و آگاهانه ای داشته باشید.

۲- بررسی های خوب را مستقیماً روی صفحه ی اصلی وبسایت خود به نمایش بگذارید

پس از آنکه صفحه ای برای نقد و بررسی درست کردید از آن برای بالا بردن فروش روی وبسایت خود بهره ای فراتر از ثبت نظرات و یا لایک های فیسبوکی بگیرید.

می توانید از ویجت های نظرسنجی برای نشان دادن امتیاز، تعداد کل نظر ها و نمونه هایی از نظرات مثبت خود استفاده کنید. از آنجایی که احتمالاً این امتیازات و نظرات روی پلتفرم ثالث معتبری به دست آمده اند، در ذهن مشتریان احتمالی شما اعتبار ویژه ای خواهند داشت. ویجت های بررسی و نظرسنجی وقتی روی صفحه ی اصلی وبسایت یک کسب و کار قرار بگیرند معمولاً حداکثر اثربخشی را خواهند داشت و نماد های اعتماد معمولاً در بخش فوتر، هدر، و مسیر خروجی یا نام نویسی.

۳- به نقد ها و نظرات منفی یا بد، به موقع و حرفه ای پاسخ دهید

نظرات منفی می توانند برای هر کسب و کاری دردناک باشند. اما حتی در برابر مشتریان بی منطق هم باید بلادرنگ و حرفه ای پاسخگو بود. یک پاسخ عمومی مؤدبانه، شخصی و مفید می تواند به سرعت یک امتیاز تک ستاره ی ناشی از عصبانیت را به یک امتیاز پنج ستاره ی همراه با سپاسگزاری تبدیل کند و برای شما یک مشتری وفادار به ارمغان بیاورد که بارها به شما مراجعه خواهد کرد. اگر فکر می کنید می توانید شکایت یکی از مشتریان را حل و فصل کنید، علاوه بر پاسخ عمومی، یک پیام خصوصی برای وی بفرستید و راه حل پیشنهادی خود را با او در میان بگذارید.

وقتی نگرانی منتقد خود را برطرف کردید، می توانید مؤدبانه از او بخواهید در صورت امکان در امتیاز خود تجدید نظر کند تا راه حل شما نیز در آن به حساب آورده شود. پژوهش تازه ای نشان داد ۹۵ درصد از مشتریان ناراضی در صورت برطرف شدن سریع مشکل به شکلی مؤثر، به کسب و کار شما باز خواهند گشت. همچنین در نظر داشته باشید که پاسخ های عمومی شما با دقت توسط هزاران مشتری بالقوه ی دیگر مورد بررسی قرار خواهند گرفت. بنابراین حتی اگر قادر نباشید تمام نظرات منفی را رفع و رجوع کنید، این مشتریان بالقوه شاهد واکنش حرفه ای و تعهد شما به ارائه ی خدماتی فوق العاده خواهند بود که این، مشتریان تازه ای برای شما رقم خواهد زد.

با اینکه بسیاری از کسب و کارها از بررسی ها و نظرات منفی مشتریان هراس دارند، مشخص شده است که کاربران با دیدن ترکیبی از نظرات مثبت و منفی بیشتر به بررسی مورد نظر اعتماد خواهند کرد. کسب و کار هایی که بین ۱۰ تا ۳۰ درصد بازخورهای منفی دارند، نسبت به آنهایی که تقریباً تمام امتیازاتشان نمره ی کامل پنج ستاره دارند، بیش از ۱۰ برابر مشتریان راغب بیشتری جلب می کنند. پژوهش ها نشان داده اند ۶۸ درصد مصرف کنندگان وقتی هم نظرات مثبت را ببینند و هم نظرات منفی، به بررسی مورد نظر بیشتر اعتماد خواهند کرد. مثبت بودن تمام نظرات و بررسی ها برای مصرف کنندگان قابل باور نخواهد بود.

۴- از شفافیت به نفع خود بهره بگیرید

به نظر می رسد کسب و کارهایی که به بهترین نحو مورد بررسی و انتقاد قرار گرفته اند از نقاط ضعف خود هراسی ندارند و در عوض حتی از آنها به عنوان تاکتیک های بازاریابی استفاده می کنند.

برای نمونه اگر کسب و کار کوچکی هستید، می توانید این موضوع را برای مشتریان خود شرح دهید که تمام تلاش خود را برای به موقع رساندن محصولات به دست مشتریان انجام خواهید داد، اما ممکن است مشکلی پیش بیاید و این امر با تأخیر مواجه شود. بهتر است بی پرده به خاطر تأخیرهای احتمالی از مشتریان خود پوزش بخواهید. به این ترتیب اگر موفق شدید محصول خود را به موقع به دست مشتری برسانید او را غافلگیر خواهید کرد و اگر به هر دلیلی مشکلی به وجود بیاید، او از اینکه یک کسب و کار کوچک را حمایت می کند راضی خواهد بود.

تجربه نشان داده است با کمی شفافیت بیشتر می توان مشتریان بخشنده تر و وفادار تری جذب کرد که در نهایت نظرات بهتری به ثبت خواهند رساند.

۵- به تمام نقد ها و نظرات پاسخ دهید

کسب و کارهایی که به تمام نظرات و انتقادات نسبت به محصولات خود پاسخ می دهند نسبت به دیگران، به میزان قابل توجهی امتیاز بالاتری دریافت می کنند. تشکر عمومی از تمام کسانی که نظرات خود را، چه مثبت و چه منفی، ثبت کرده اند، به مشتریان فعلی و بالقوه ی شما نشان خواهد داد که شما برای مشتریان خود ارزش قائلید. این کار روشن می سازد که شما با پاسخ دادن به نظرات منفی، تنها در صدد کاهش خسارات ناشی از آنها نیستید و به دنبال رفع مشکل و جلب نظر مشتری هستید.

مشتریان باهوش به راحتی می توانند کسب و کارهای مشارکت طلب و مشتری مدار را از دیگران تشخیص دهند و به عنوان پاداش، از آنان بیشتر خرید کنند.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/bloghe/domains/blog.hesabit.com/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405
دیدگاه بگذارید