آنالیز لایک‌های اینستاگرام

آنالیز لایک‌های اینستاگرام

قبل از آنکه عکس بعدیتان را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، بهتر نگاهی به این آمار بندازید. آقای Dan Zarrella محقق شبکه‌های اجتماعی پس تحقیقات بر روی ۱.۵ میلیون عکس در شبکه اینستاگرام، آمار جالبی را منتشر کرده است. آماری که شاید بتواند تاثیر بسزایی در ادامه روند کارتان داشته باشد. آقای زارلا در نتایج تحقیقات خود ضرروت استفاده از تگ را نمایش می‌دهد. بدین معنا که عکس‌هایی که تگ دارند، لایک بیشتری خورده‌اند. بنابراین بهتر است تا می‌توانیم از تگ‌های مناسب و کافی استفاده کنیم.

آنالیز لایک‌های اینستاگرام

این تحقیقات نشان می‌دهد عکس‌هایی که از هیچ فیلتری استفاده نکرده‌اند، میانگین لایک بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. پس از آن به ترتیب فیلترهای willow و Valenicia و Sierra بیشترین لایک را کسب کرده‌اند.

آنالیز لایک‌های اینستاگرام

تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که در عکس‌ها با دنبال‌کننده های خود ارتباط کلامی ایجاد می‌کنند، موفق‌تر هستند. شاید درخواست لایک از کاربران کمی غیرمعقول به نظر بیاید، اما بهتر است متن‌ زیر عکس را طوری انتخاب کنیم که به طور غیر مستقیم کاربر را وادار به دادن نظر کنیم. آمار نشان می‌دهد عکس کاربرانی که درخواست لایک یا کامنت نموده‌اند، عکس‌العمل بیشتری از طرف دنبال‌کننده‌های خود دیده‌اند.

آنالیز لایک‌های اینستاگرام

شدت رنگ یا Saturation  میزان تندی رنگ بر روی عکس را نشان می‌دهد. با کم کردن رنگ‌های خنثی از قبیل خاکستری، سفید و سیاه در عکس می‌توان از شدت آن کاسته و بالعکس. با کنترل این شدت می‌توان خروجی بهتر و در نتیجه بازخورد بیشتری از طرف دیگر کاربران داشت.

آنالیز لایک‌های اینستاگرام

چهره یکی از عوامل جذاب در داخل عکس محسوب می‌شود. کاربران اینستاگرام نشان داده‌اند که تصاویر حاوی چهره را بیشتر می‌پسندند. پس می‌توانید با استفاده از یک یا چند چهره در عکس‌های خود، شانس بیشتر کردن محبوبیت عکستان را افزایش دهید.

آنالیز لایک‌های اینستاگرام

با اینکه عکس‌های خلوت یا مینیمال جذابیت خاص خود را دارند، اما آمار نشان می‌دهد عکس‌هایی که شلوغ هستند بیشتر نظر بیننده‌ را به خود جلب می‌کنند. بنابراین در انتخاب محیطتان دقت کرده با استفاده از ترکیب‌بندی مناسب، تنوع زیادی را در داخل تصویر ایجاد کنید.

آنالیز لایک‌های اینستاگرام

آمار نشان می‌دهد به طور میانگین رنگ‌های سرد به نسبت رنگ‌های گرم در نزد کاربران اینستاگرام محبوب‌تر هستند. می‌توانید از این تنالیته در عکس‌های خود استفاده کرده و نتیجه را مشاهده کنید.

آنالیز لایک‌های اینستاگرام

میزان روشنایی یا Brightness عکس خود را به درستی انتخاب کنید. اختلاف موجود میان تصاویر با روشنایی زیاد و کم نشان می‌دهد که کاربران به کدام مدل عکس علاقه بیشتری نشان داده‌اند.

آنالیز لایک‌های اینستاگرام

با رعایت چند نکته ساده شما هم می‌توانید تصاویر خود را محبوب‌تر کرده و بازخورد آنرا در افزایش تعداد دنبال‌کننده ببینید. البته این آمار صرفا یک میانگین بوده و تاکیدی بر انجام یا عدم انجام آن ندارد.

منبع : 1001boom

مطالب مرتبط

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/bloghe/domains/blog.hesabit.com/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405
دیدگاه بگذارید